Saturday, March 19, 2016

Largest M&M’S shop-in-shop unveiled with DFS Group

M&M’S International Travel Retail (ITR) has launched its largest ever shop-in-shop in partnership with DFS Group at Hong Kong International airport in terminal one.
At 35sq m, the space is designed to offer chocolate lovers a unique, entertaining and fun travel experience. The shop will include destination merchandise with “Hong Kong Travel Collection” packs of Snickers, Mars and Twix along with a Hong Kong themed M&M’S box featuring a dragon boat, symbolic to the area.
M&M’S launches shop-in-shop photos
While the key focus of the store Is on M&M’S, products from core brands Snickers, Mars, Celebrations and Twix are also offered based on the company’s Laws of Growth belief in ensuring that consumers are offered best-selling skus at all times.
“We’re thrilled to partner with M&M’S International Travel Retail to bring the successful M&M’S shop-in-shop concept to Hong Kong International Airport for the first time,” said DFS Group senior vice-president, Food and Gifts Thierry Canivet. “With the shop-in-shop’s localised format, exclusive product offering and innovative approach to engaging customers, we’re confident travellers will love this addition to DFS, Hong Kong International airport.”
M&M’S ITR regional sales director Christophe Bouye said: “Asia is one of the fastest growing regions for MITR, so we are extremely pleased to be opening this new M&M’S Travel Retail shop-in-shop at DFS, Hong Kong International Airport. By offering passengers outstanding retail experiences that first and foremost will make them smile, we are confident it will increase shopper engagement and encourage conversion. Through placing consumers in a smiling frame of mind, we believe that this will not only benefit the confectionery category, but all sectors of the travel retail offer here in Hong Kong.”
Buoye said the new outlet, which is close to Gate N28 on the central concourse, is in the ideal location to give consumers an unforgettable shopping experience when they travel. “The philosophy is really quite simple, the new Hong Kong M&M’S® shop-in-shop will engage existing shoppers and also attract non-shoppers by encouraging them to discover a new experience, interact with the M&M’S® characters and appeal to their impulse purchase nature.
“We are very grateful to DFS for giving us this opportunity and for their tremendous support and cooperation in allowing us to create such a strong branding for M&M’S,” he continued.
A strong social media campaign undertaken by DFS using WeChat, Facebook and Instagram will alert consumers to the new shop-in-shop before they reach the airport, with a free gift to the first 500 visitors as a further enticement.
Comentário___________`___________

De acordo com a notícia, a emprasa M&Ms Internacional juntamente com o grupo DFS, está levando um novo conceito de entretenimento para sua nova loja no aeroporto internacional de Hong Kong, um dos aeroportos mais movimentados do mundo, de acordo com Airport Council International. A proposta do novo serviço é ser inovador e se diferenciar nesse mercado, por meio de uma experiência única.

Segundo a empresa, com essa nova estratégia, o foco é trazer ao consumidor novas  experiências, unindo ao produto o sentimento de felicidade e diversão, utilizando produtos  reconhecidos mundialmente, tais como M&Ms, Mars, Snickers e Celebration. Com isso, a nova loja “shop-in-shop” pretende buscar tanto novos consumidores quanto aqueles que já conhecem os produtos, lembrando a grande movimentação de pessoas de todo o mundo que passam diariamente pelo aeroporto de Hong Kong.
Tendo em vista esse novo estilo de loja, a empresa utiliza, por meio de uma experiência ímpar, uma estratégia nunca antes explorada neste mercado pela mesma, o que pode ser vantajoso em relação aos competidores já consolidados no local. Desta forma,  a M&Ms está buscando cada vez mais atrair mercados internacionais utilizando técnicas inovadoras para chamar a atenção de novos consumidores para, então, expandir seus negócios. No entanto, a empresa deve, ao mesmo tempo, se policiar com a cultura deste novo mercado para que erros graves que possam desconstruir a imagem da mesma não sejam cometidos, sem que o produto também não seja modificado, pelo fato dessa loja estar em um ambiente comum à pessoas de diversas regiões, o que poderia perder consumidores que já conhecem a marca. Com uma campanha de mídia social da DFS juntamente com o Facebook e Instagram, consumidores poderão receber alertas dessa nova loja, o que pode impulsionar o consumo de pessoas que estão vindo de regiões onde a marca já é reconhecida.

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